התוכן הוא המלך והתמונה היא המלכה! אבל איך מייצרים אותם?
שיווק ופרסום תמידי ושוטף של תכנים מעניינים ורלוונטיים הינם הבסיס היום של פעילות שיווקית של כל עסק – קטן כגדול, במאמציו לקדם את עצמו.
עם זאת, הצרכנים מוצפים במסרים ואנחנו כמשווקים צריכים למצוא דרך לתפוס את תשומת ליבם.
תמונה שווה 1,000 מילים
ווידאו ותמונות הם מסרים שלצרכנים קל לסנן.
אם אנחנו כמשווקים נוכל לייצר תמונות טובות שימשכו את תשומת ליבם של הצרכנים שלנו, תהיה לנו תקשורת איתם!
אז איך מייצרים תמונות באופן שוטף?
הרי ידוע שזה תלוי לא מעט בתקציבים ובהפקה של ימי צילום, שבעלי עסקים רבים אין את הידע מקצועי בניהולם.
החלופות
יש כמה אופציות ולכל אחת יתרונות וחסרונות
לארגן ימי צילום לבד
זה אולי יחסוך לנו כסף על חברת הפקה, אבל גם כנראה נשלם בזמן על חוסר ההכרות עם התחום.
לשלם לחברת הפקה
יעלה לנו כסף, אבל נוכל להסתמך על חברה מקצועית שתנהל ותתכנן את היום.
כנראה שזה לא משהו שיתאפשר לעשות באופן שוטף מבחינה כלכלית, וגם אם כן, זה ידרוש מאתנו זמן לתקשר את המסרים שאנו רוצים להעביר ונצטרך להיות עם היד על הדופק לאורך כל התהליך.
לקנות תמונות מוכנות
תהליך קל ולא מאוד יקר.
אבל בד"כ אין שום תמונה שמציגה באמת את המוצר/העסק שלי, אין התאמה לשפת המותג, ובאופן כללי מדובר על תמונות גנריות שגם המתחרים שלי עלולים להשתמש בהן.
רוצים להפיק לבד?
קבלו מספר טיפים להפקה של יום צילום בעצמכם:
תכננו מראש אילו מראות ("שוטים") אתם רוצים.
יש לכם בראש את התכנון להפקה מושלמת – ההפקה שתשים אתכם על המפה ותפרסם את המותג שלכם לכל מי שצריך לדעת עליו?!
יופי! עכשיו אתם צריכים לוודא שכל מה שיש לכם בראש עובר לכתב ולתכנון!
כדי שיום צילומים יהיה אפקטיבי, כדאי מאוד להיעזר במצגת (או לצייר או כל מה שנוח לכם) ובכל עמוד לכתוב ולהוסיף רפרנסים (תמונות שמדגימות ודומות למה שאתם רוצים) – למה מתוכנן.
ארגנו לכל שוט את "רשימת הקניות" השלו.
אחרי שיש לכם תכנון של השוטים, אתם יכולים להתחיל לפרק כל שוט לגורמים ולחשוב מה אתם צריכים לארגן עבור כל תמונה:
האם נדרש/ת דוגמנ/ית? מוצרים? אקססוריז? רקע?
תשתדלו לחשוב על כל הפרטים הקטנים ולרשום בפניכם מה אתם צריכים לארגן מראש, לקנות או להכין.
שתפו את התכנון שלכם עם צוות ההפקה.
חשוב מאוד לשתף את התכנון ליום הצילום עם הצוות, לפני מועד ההפקה, כך כל אחד יוכל להתכונן מראש עבור תפקידו.
השיתוף מראש יעזור לכם לוודא שיום הצילום שלכם יהיה הכי אפקטיבי שיש.
תהיו ריאליים לגבי הזמנים.
חשוב להבין כמה זמן יידרש מכם עבור כל שוט.
תחשבו על זמן ההתארגנות עבור כל שוט – כמה טייקים ייקח עד שתהיו מרוצים מהתמונה.
מומלץ מאוד להתייעץ עם הצלם לגבי הזמן שהוא יצטרך עבור התארגנות לכל שוט (אולי נדרש שינוי תאורה, עדשה וכו').
זו גם ההזדמנות שלכם לחשוב מה סדר השוטים הנכון. תוכלו גם כאן להתייעץ עם הצוות שיוכלו לתת את דעתם המקצועית לניצול מירבי של הזמן.
תכינו "באקאפ".
יש לכם תכנון לשוטים ולזמנים וכל הצוות מסונכרן – אל תשכחו לתכנן כמה שוטים נוספים לכל מקרה.
אולי בכל זאת יישאר זמן או ששוט אחר לא יצליח לצאת לפועל?! תתכננו מראש לטוב ולגרוע מכל!
"שקט מצלמים" – בהצלחה!