למרות הצמיחה המתמדת במספר העסקים הפונים להקים אתר, אנו נתקלים בלא-מעט אתרי אינטרנט שאינם עושים את עבודתם ככלים שיווקי.
מסרים ולא זיקוקים
נדמה כי המטרה העומדת מאחורי לא-מעט אתרים היא להמם את הגולשים בגרפיקה מדהימה ואפקטים, במקום לשרת את המטרה שלשמה הוקמו – להביא לקוחות.
אתר אינטרנט עיסקי צריך להיות מעוצב באופן שיאפשר העברת מסרים לגולשים, שהגיעו לאתר, מלכתחילה מתוך התעניינות ראשונית במה שהעסק מציע.
בסקר שבדק את אמינותם של אתרי אינטרנט, מחצית מהנשאלים ענו כי המראה של האתר והתחושה שהוא מעניק הינם היסודות החשובים ביותר.
האתר שמייצג את העסק שלכם, צריך לשדר מקצועיות – אותו רושם של מקצועיות שהייתם רוצים שהלקוח יקבל אם היה פוגש אתכם פנים אל פנים.
על האתר, על עיצובו ותכניו, להעביר את המסר שהעסק שלכם אמין ויציב.
הפרסום לא יעיל, מה כן?
כל אחד ואחת מאיתנו נחשף, מדי יום, ללמעלה מ-3,000 מסרים שיווקיים ביום. אנחנו פשוט מתעלמים ממרביתם. כיום חלק גדול מהחשיפה הזו מגיע אלינו דרך האינטרנט. כמויות עצומות של דואר אלקטרוני, באנרים, פרסומות קופצות, תוכן שיווקי במאמרים – כל אלה מתחרים על תשומת ליבו של הגולש.
השיווק הפך פחות יעיל ואפקטיבי וחלק ניכר מההשקעות בפרסום אינן מצדיקות את עצמן ומכריחות את בעלי העסקים למצוא את הערוצים היעילים ביותר.
כוחו של האינטרנט הינו ביכולת שהוא נותן לבעלי עסקים לפתח מערכות יחסים עם הלקוחות – קיימים ופוטנצייאליים. מערכות יחסים הדדיות דו-כיווניות המאפשרות להציג בפני הלקוחות את העסק ובה בעת ללמוד על הצרכים שלהם.
אחד הכלים היעילים ביותר לפיתוח ותחזוק מערכת יחסים עם הלקוחות הדיוור האלקטרוני, שיתרונו בעלויות הנמוכות שלו, בקלות התפעול וביכולות המדידה והבקרה של הפעילות.
על-מנת לנהל מערכת דיוור יעילה, דאגו להקים מאגר נתונים של כל הלקוחות הקיימים של העסק וגם של כאלה שגילו עניין או באו במגע עם העסק ועשו שימוש במאגר זה כדי להביא לידיעתם, באמצעות הודעות דואר אלקטרוני מידע, תמריצים וסיבות לעשות עימכם עסקים.
המרה – ממבקר ללקוח
להביא מבקרים לאתר היא משימה לא-קלה והיא הופכת חסרת משמעות אם לא הצלחתם לגרום לגולש להפוך מאורח לרגע ללקוח או ללקוח פוטנצייאלי שיוצר עימכם קשר באמצעות האתר.
מומלץ שהאתר שלכם יפנה וידבר במדוייק לפרופיל הלקוח של סוג הלקוחות / גולשים אליהם אתם פונים, תוך שהוא מביא בפניהם תועלת מעצם הגלישה באתר שלכם. בין אם מדובר בחדשות מהתחום ובין אם בהצעות ייחודיות שרק אתם מציעים ורק באתר.
לא חוזרים
לקוחות חוזרים הם התשתית להצלחת כל עסק. גם המדד להצלחת אתר אינו רק מספר הגולשים הייחודיים (Uniques) שגלשו באתר או מספר הדפים הנצפים, כי-אם גם מספר הגולשים החוזרים.
חזרה של גולשים מעידה כי נוצר עימם קשר וכי הם מוצאים עניין במה שיש לאתר להציע להם.