שיווק וסחר אלקטרוני

שגיאות שאסור לעשות בדרך לאתר יעיל

השגיאות הבסיסיות בהן לוקים אתרים עיסקיים רבים.

למרות הצמיחה המתמדת במספר העסקים הפונים להקים אתר, אנו נתקלים בלא-מעט אתרי אינטרנט שאינם‎‏ עושים ‏את עבודתם ככלים שיווקי. ‏

מסרים ולא זיקוקים

נדמה כי המטרה העומדת מאחורי לא-מעט אתרים היא להמם את הגולשים בגרפיקה מדהימה ואפקטים, במקום לשרת ‏את המטרה שלשמה הוקמו – להביא לקוחות.‏

אתר אינטרנט עיסקי צריך להיות מעוצב באופן שיאפשר העברת מסרים לגולשים, שהגיעו לאתר, מלכתחילה מתוך ‏התעניינות ראשונית במה שהעסק מציע.‏

בסקר ‏‎שבדק את אמינותם של‎ ‎אתרי אינטרנט, מחצית מהנשאלים ענו כי המראה של האתר והתחושה שהוא מעניק ‏‎הינם ‏היסודות החשובים ביותר.‏

האתר שמייצג את העסק שלכם, צריך לשדר מקצועיות – אותו רושם של מקצועיות שהייתם רוצים שהלקוח יקבל אם ‏היה פוגש אתכם פנים אל פנים.‏

על האתר, על עיצובו ותכניו, להעביר את המסר שהעסק שלכם אמין ויציב.‏

‎הפרסום לא יעיל, מה כן?‏

כל אחד ואחת מאיתנו נחשף, מדי יום, ללמעלה מ-3,000 מסרים שיווקיים ביום. אנחנו פשוט מתעלמים ממרביתם. ‏ כיום חלק גדול מהחשיפה הזו מגיע אלינו דרך האינטרנט. כמויות עצומות של דואר אלקטרוני, באנרים, פרסומות ‏קופצות, תוכן שיווקי במאמרים – כל אלה מתחרים על‎ ‎תשומת ליבו של הגולש‎.‎

השיווק הפך פחות יעיל ואפקטיבי וחלק ניכר מההשקעות בפרסום אינן מצדיקות את עצמן ומכריחות את בעלי העסקים ‏למצוא את הערוצים היעילים ביותר.‏

כוחו של האינטרנט הינו ביכולת שהוא נותן לבעלי עסקים לפתח מערכות יחסים עם הלקוחות – קיימים ופוטנצייאליים. ‏מערכות יחסים הדדיות דו-כיווניות המאפשרות להציג בפני הלקוחות את העסק ובה בעת ללמוד על הצרכים שלהם.‏

אחד הכלים היעילים ביותר לפיתוח ותחזוק מערכת יחסים עם הלקוחות הדיוור האלקטרוני, שיתרונו בעלויות הנמוכות ‏שלו, בקלות התפעול וביכולות המדידה והבקרה של הפעילות.‏

על-מנת לנהל מערכת דיוור יעילה, דאגו להקים מאגר נתונים של כל הלקוחות הקיימים של העסק וגם של כאלה שגילו ‏עניין או באו במגע עם העסק ועשו שימוש במאגר זה כדי להביא לידיעתם, באמצעות הודעות דואר אלקטרוני מידע, ‏תמריצים וסיבות לעשות עימכם עסקים.‏

המרה – ‏‎ממבקר ללקוח

להביא מבקרים לאתר היא משימה לא-קלה והיא הופכת חסרת משמעות אם לא הצלחתם לגרום לגולש להפוך מאורח ‏לרגע ללקוח או ללקוח פוטנצייאלי שיוצר עימכם קשר באמצעות האתר.‏

מומלץ שהאתר שלכם יפנה וידבר במדוייק לפרופיל הלקוח של סוג הלקוחות / גולשים אליהם אתם פונים, תוך שהוא ‏מביא בפניהם תועלת מעצם הגלישה באתר שלכם. בין אם מדובר בחדשות מהתחום ובין אם בהצעות ייחודיות שרק ‏אתם מציעים ורק באתר.‏

לא חוזרים

לקוחות חוזרים הם התשתית להצלחת כל עסק. גם המדד להצלחת אתר אינו רק מספר הגולשים הייחודיים (‏Uniques‏) ‏שגלשו באתר או מספר הדפים הנצפים, כי-אם גם מספר הגולשים החוזרים. ‏

חזרה של גולשים מעידה כי נוצר עימם קשר וכי הם מוצאים עניין במה שיש לאתר להציע להם.‏

מערכת TheBiz



תגיות