שיווק וסחר אלקטרוני

אז כמה באמת עולה פרסום ממומן בגוגל?

מה שעליכם לדעת על-מנת לטייב ולמקסם את התועלת מהכספים שאתם משקיעים בשיווק באמצעות גוגל אדוורדס. רבים בעלי העסקים אשר פועלים בחוסר ידיעה והיכרות עם המערכת ואינם ממקסמים את התוצאות אותן יכלו להשיג באמצעות ניהול חכם יותר של התקציב.

גוגל אדוורדס הנה מערכת פרסום של גוגל, בה מיליוני בעלי עסקים קטנים ברחבי העולם עושים שימוש על מנת לפרסם את העסק שלהם.

למערכת יתרונות רבים הממצבים אותה בין טכניקות הפרסום האפקטיביות ביותר באינטרנט ולכן אנו לא מתפלאים על מספרם הרב של העסקים העושים בה שימוש, כחלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלהם.

עם זאת, מרבית בעלי העסקים אינם פועלים בצורה מקצועית דיה בניהול הקמפיין שלהם, ולכן גם חשופים להפסדים ולבזבוז תקציבי הפרסום בגוגל, כתוצאה מתהליך הניסוי והטעיה.

 

כיצד ניתן לחסוך בעלויות?

כיצד ניהול נכון של הקמפיין יכול לחסוך לנו עלויות?

התשובה לכך נעוצה בפרמטר הנקרא CTR.

נתון זה הוא בעצם כמות הלחיצות על המודעה לחלק לכמות החשיפות כפול 100.

כלומר שאם למודעה שלנו היו 100 חשיפות ו-5 אנשים הקליקו על המודעה, יש לנו CTR של 5%.

העניין הוא כזה: CTR הוא מדד המשקף למעשה את רמת המודעות והקמפיין שלנו.

ככל שהמודעה יותר רלוונטית, שהטקסט במודעה מושך ורלוונטי יותר לקהל שהגדרנו אליו את הקמפיין – כך גם אחוז הלחיצות  – ההקלקות – על המודעה יגדל בהתאם.

כאשר אחוזי הלחיצה גבוהים יותר ורלוונטיות המודעה גבוהה יותר, כך העלות לקליק יורדת.

וככל שהעלות לקליק תרד כך תוציאו פחות כסף כדי להביא יותר אנשים, מה שעשוי להיות ההבדל בין קמפיין רווחי לקמפיין כושל.

 

שימוש בכלים של גוגל לבחירת מילות המפתח ויצירת מודעות

לגוגל יש כלים נפלאים שהם פיתחו, בעיקר עבור בעלי העסקים המפרסמים אצלם, שמטרתם היא לשפר ולשדרג את ביצועי הקמפיין שלהם.

כלים כמו google keyword planner ו-google trends הם חלק רק מהכלים המדוברים.

לכל כלי יש יתרונות בעזרתם ניתן לשפר ולשדרג את הקמפיין ולהעפיל בצורה זו על המתחרים.

מומלץ כי תחפשו חומרים, ויש כאלה רבים, להכיר את הכלים הללו לעומקם.

 

רימרקרקטינג

מהו רימרקרטינג והאם כדאי לשלב אותו בקמפיין שלנו?

אחת משיטות השיווק המתקדמות בעולם הקמפיינים הממומנים בכלל ובקמפיין ממומן בגוגל בפרט היא שיטת הרימרקרטינג.

בעברית "שיווק מחדש" אם תרצו.

טכניקת פרסום זו דוגלת בפרסום שוטף של הבאנרים והפרסומות שלכם לקהל שכבר ביקר באתר שלכם או בדף הנחיתה – היכן שהחלטתם להציב את הקוד שלכם.

הקוד המדובר הואפיקסל שמושתל בעת ביקור באתר מסוים – במקרה הזה שלכם.

וכך למעשה, עד שיושתל פיקסל אחר או עד שתעבור תקופת זמן, הלקוח יראה, את המודעות שלכם בכל רחבי הרשת.

השיטה הוכחה כעובדת בתחומים רבים וכן לפרסום מוצרים ושירותים מתחומים שונים.

 

אז כמה באמת עולה קמפיין פרסום ממומן בגוגל?

בשורה התחתונה, קמפיין פרסום ממומן בגוגל יכול להתחיל מהשקעה קטנה של כמה מאות שקלים ולהגיע עד לתקציב גבוהים מאוד.

כמובן שהתקציב צריך להתנהל בחכמה ואתם צריכים להשקיע כסף בהתאם לתקציב שלכם.

שימו לב, מרבית האנשים מתחילים עם תקציב נמוך מדי ומכוונים לתוצאות גבוהות במיוחד.

חשוב לציין כי לכל תחום יש סטנדרט הוצאה מינימלי מקובל על מנת להתחיל לראות תוצאות בשטח.

כדאי לקחת זאת בחשבון ותוך כדי התהליך לתקן ולטייב את התקציב, אם הדבר נדרש.

 

טל הופמן

מנכ"ל משותף בחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב
tal@leos.co.il
www.leos.co.il