כל בעל עסק תוהה, מדי יום, כיצד הוא יכול לגייס עוד לקוחות. אחת מהשאלות הנכונות לשאול במסגרת זו היא: איך למצוא לקוחות באמצעות מדיה חברתית?
כיום הרשת החברתית מהווה מקור מרכזי לגיוס לקוחות.
זהו בוודאי ערוץ שיווקי שניהול נכון שלו, מפיק תוצאות גבוהות ביחס לעלותו.
אבל, כמו כל תהליך עיסקי, בוודאי שיווקי, הדבר דורש עבודה מדוייקת וסבלנות לצידה.
אז איך מוצאים את לקוחות באמצעות המדיה החברתית?
קיימות לא-מעט אסטרטגיות לרכישת לקוחות באמצעות המדיה החברתית.
האסטרטגיות הרלוונטיות משתנות בהתאם לסוג העסק המדובר, אבל יש כללים בסיסיים שיעבדו עבור מרבית העסקים.
שימוש נכון וחכם באסטרטגיות הללו יניב תוצאות ויקדם את העסק שלך.
ניטור המוצר או המותג ברשתות החברתיות
כיום כשהאינטרנט נגיש לכל אדם, הן לצפייה והן להבעת דעות, הבקרה על הדברים הנאמרים, ברשתות החברתיות, על המוצרים או על העסק שלנו, הכרחיים.
חובה עלינו לדעת האם המשובים הניתנים לנו, לעסק, למוצרים ולשירותים, הם בעלי אופי חיובי או שלילי.
חשוב שנדע מה אומרים עלינו הלקוחות לחבריהם, בין אם הם מרוצים ובעיקר אם הם לא.
הזנחת המעקב אחר שיחות המתנהלות במדיה החברתית על העסק שלנו, משמעותה ויתור על משוב יקר-ערך והזדמנות לקדם את המותג או למנוע פגיעה בו.
אם שיבחו או ציינו אותנו לטובה ברשתות החברתיות – הנה סיפקו לנו חומרים שיווקיים והזדמנות לרתום את הדברים לפעילות שיווקית או מכירתית.
יש לדעת ולזהות, בדברי השבח, מהו בעצם הגורם ומהי הסיבה שהביאה לאותם דברים טובים להיאמר, שכן שם טמון היתרון שלנו. שם טמונה הסיבה של מישהו להיות לקוח שלנו.
ואם העבירו עלינו ביקורת, בין אם צודקת ובין אם לאו, אנחנו חייבים לנקוט בצעדים המתאימים למנוע את התפשטות הביקורת ובעיקר לטפל בסיבה לה.
תזכרו כלל יסוד בטיפול בלקוחות פגועים – אין לקוח נאמן וממליץ יותר, מלקוח פגוע שטופל לשביעות רצונו.
הביקורת גם מלמדת אותנו היכן ראוי שנשתפר, מה צריך לטייב במוצרים שלנו, היכן נדרש לשפר את שירות הלקוחות שלנו, מה ראוי שנשנה בדרכי הפעולה והעבודה שלנו וכדומה.
אתרו את הלקוחות המאוכזבים של המתחרים
בדיוק כשם שעלינו לזהות את הלקוחות המאוכזבים שלנו, גם על-מנת למנוע את הנטישה שלהם, הרי שגם הלקוחות המאוכזבים של המתחרים שוקלים לנטוש אותם.
הם התאכזבו. הם לא קיבלו פתרון מלא למה שהם רוצים / צריכים מחפשים.
ועלינו להיות שם כדי להציע להם תחליף.
על התחליף להיות כזה שיודע הן לתת מענה לבעייה שבשלה הגיעו הלקוחות מלכתחילה למתחרים וגם מבין ועונה לאותן סיבות שבגללן התאכזבו.
היו בדפים החברתיים של המתחרים שלכם.
עיקבו אחר אזכורים של המותג או המוצרים / שירותים שלהם.
זהו את נקודות החולשה והתורפה שלהם.
שימו לב לבעיות שמעלים הלקוחות שלהם.
ואז צאו במסר שאתם יודעים לפתור את הבעיות הללו.
אל תתקפו את המתחרים ישירות
הלקוחות לא אוהבים הכפשה של מתחרה כמתווה עיסקי.
מיצאו דרך להעביר את המסר כי הבעייה שבשלה התאכזבו מהמתחרה, אצלכם היא לא קיימת.
הלקוח כבר יסיק את המסקנות.
היו נוכחים בפורומים
פעילות בפורומים, היא דרך לבניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנצייאליים.
עליכם להיות פעילים.
להשתתף בדיונים, לתת מענה לשאלות ולהביא מידע וידע שיתרום ללקוחות. כך הם יראו בכם אנשי מקצוע – אוטוריטות בתחום.
חפשו את אותן שיחות בהן מוצגות שאלות ובעיות והיו אתם אנשי המקצוע הנותן מענה.
בפורומים גם תלמדו להכיר את אתרי האינטרנט והזירות החברתיות הרלוונטיות לכם.
יזמו אירועים ברשת
הרשת מציעה מגוון כלים בהם ניתן ליצור, לנהל אירועים ולשתפם ב-LIVE.
אירוע שכזה יכול להיות: "וובינר" (WEBINAR – סימנריון רשת), אירוע שאלות-תשובות, הצגה קצרה של מוצר או טיפ רלוונטי. אירוח של מרצה רלוונטי, הדגמות ועוד.
אירועים שכאלה יעילים ביצירת קשר קרוב עם הלקוחות שלכם – קיימים ופוטנצייאליים.
לסיכום
שימוש בשיווק ברשתות החברתיות הוא כלי רב-עוצמה העומד לרשות העסקים.
כלי המאפשר לכל עסק, גם לעסקים קטנים, ליצור, לתחזק ולחזק את הנוכחות שלהם ברשת ובהכרח את החשיפה שלהם ללקוחות פוטנצייאליים.
השימוש במדיה החברתית הוא יסוד הכרחי בתמהיל השיווק של כל עסק המבקש לצמוח.
כל בעל עסק צריך להשקיע את הזמן בכדי לבחון את הנוכחות שלו ברשת. לבדוק מה צריך לשפר. איפה אני פוגש את קהלי היעד שלי ואיפה אני פוקח עין על המתחרים שלי.