שיווק

איך תבחרו את הצבע הנכון למותג שלכם?

לצבע יש כוח בעולם השיווק. הצבע מעניק למותג את אופיו, משדר את האווירה שסביב המותג וסולל את הדרך בה קהל הלקוחות מפרש ומבין אותו. בואו להכיר ולהבין את משמעות הצבעים בעולם השיווק.

אחד הדברים שבעלי עסקים פחות מודעים לו הוא הצבעים שמלווים את הנוכחות השיווקית שלהם, או בכלל איך לבחור את הצבע הנכון לעסק שלהם – למותג שלהם.

 

כוחו של צבע

צבע בהחלט עושה את העבודה ועוזר לשפר ולטייב את מאמצי השיווק.

90% מהאנשים מסתפקים רק בלבהות באתר, בפרסומות, או חומרים השיווקיים שלכם.

אתם יכולים לצעוק עליהם, למשוך להם באוזן, לשפוך עליהם מים, אולי בסוף הם ישימו לב (אבל לא בטוח שיקנו…).

אבל, אם תשתמשו בצבעים בולטים שלא יתנו להם לפספס אתכם ותדאגו שהצבעוניות שלכם לא תיראה כמו מכרזים של משרדי ממשלה או דו"חות של מס הכנסה (בלי לפגוע במס הכנסה …)

 

צבעוניות נכונה פועלת על החושים, יוצרת בולטות, מגרה את הדמיון ומעוררת את הרגש הרצוי כלפי המותג שלכם.

 

הצבעוניות האדומה-לבנה של קוקה-קולה עושה לנו אסוציאציה של מוזיקה ושימחה ועוד לא אמרנו כלום על צבעי כחול – לבן שמעוררים בנו רגש של פטריוטיות.

 

איך בוחרים צבע למותג?

הדבר תלוי ראשית בקהל המטרה אליו אנחנו פונים!

נתחיל בלהחליט איזה רגש אנחנו רוצים ליצור אצל מי שנחשף לחומרים השיווקיים שלנו ומה אנחנו רוצים שיחשוב עלינו?

ממש כמו הבגדים שאנחנו לובשים. כך גם הצבעוניות של המותג שלנו היא קריטית

  • אם אנחנו רוצים לבלוט לייצר תשוקה – נלבש אדום;
  • רוצים לשדר מכובדות נלבש שחור
  • חגיגיות – לבן;

וכן הלאה.

 

מה אומרים הצבעים

לכן, לפני שנבחר את הצבעים הנכונים למותג שלנו, בואו נראה מה אומר כל צבע על המותג שלנו, עפ"י המחקרים.

  • אדום  – המותג שלי סקסי, פרובוקטיבי ועוצמתי אני רוצה שיראו אותי;
  • ורוד – המותג שלי רומנטי, מתוק, ועדין, מומלץ לקהל מטרה של טיפוח ויופי;
  • סגול –  המותג שלי יצירתי, צעקני וייחודי, לעיתים סגול משדר הרבה רוחניות;
  • כתום –  המותג שלי שמח, חם וידידותי;
  • ירוק  –  המותג שלי טבעי, אמין ושקט, בריאותי, רפואי סולידי;
  • כחול –  המותג שלי אמין, שמרני, קלאסי;
  • שחור – המותג שלי עוצמתי, אלגנטי ויוקרתי;
  • כסף  –  המותג שלי קלאסי, יקר ומתקדם – הייטקי.

 

שלבו צבעים

כשבונים מותג, מומלץ לחשוב לא רק על הצבע הראשון – האוטומטי שעולה לנו בראש, אלא גם על שילוב של צבעים –  לאזן בין צבע סולידי לצבע שובר שיגרה.

להקפיד לא לחבר בין שני צבעים צועקים למשל אדום וכתום פלורסנטי.

 

למטפלים למשל, מומלץ מאוד להשתמש בצבעים רכים רגועים ופסטלים שמשדרים הרמוניה ורוגע.

ואם אתם מארגנים טיולי אופנוענים – צבע ורוד כנראה לא ממש יתאים!

 

מהו הצבע של המותג שלי?

מה עושים? קודם כל חושבים – מי אני? מה אני? ואיך אני רוצה שאנשים יגיבו כשאני (המותג) נכנס לחדר:

  • "שיו איזו חתיכה!!!!" – צבע אדום;
  • "איזה כבוד נפל בחלקי לפגוש אותך!" – צבע שחור;
  • "רואים שאפשר לסמוך עליך" – כחול;
  • "רואים שאתה חזק בטבלאות ומספרים" – אפור;
  • "אפשר להזמין אותך למיץ נבטים אורגני?" – ירוק.

 

צבע הוא נכס מותגי

הצבע הוא נכס שצריך לשרת אותנו לאורך זמן וחשוב להשתמש בו בעקביות לאורך זמן.

יש להקפיד על הגוון של הצבע שיהיה בדיוק אותו גוון, כי גם לגוונים השונים יש משמעויות שונות.

חשוב להרגיל את הלקוחות שלנו שיש לנו צבע ושהם ידעו בדיוק מהו הצבע שלנו.

 

שימו לב, הצבע של המותג שלכם לא יורד בכביסה!

 

הצבע הינו חלק בלתי נפרד מהמוצר או עסק שלכם וכל מה ששייך לו ויוצא ממנו: ניירות מכתבים, אריזות, חומרי שיווק, וכיו"ב, עד שהוא מזוהה עם המוצר לחלוטין.

תחשבו על בנקים בישראל, אדום זה הפועלים, מזרחי טפחות זה כתום, לאומי – כחול ודיסקונט – ירוק.

 

צבע הופך לחלק ממותג באופן שהציבור חושב על המותג כאשר הוא חשוף לצבע או לצבעי מוצריו.

הצבע שלכם בדיוק כמו השם והלוגו שלכם נכס ולכן כדאי להתייחס אליו כאל נכס מניב ולהשקיע בו.

 

נוגה וידר

מומחית למיתוג ולשיווק יצירתי
noga@up-grade.co.il
www.nogawider.co.il