שיווק וסחר אלקטרוני

הכללים לכתיבת תוכן שיווקי שעובד וממיר

יצירת תוכן למטרות שיווקיות אינה משימה קלה. כיצד תכתבו תוכן שמקיים את המטרות שעומדות בבסיס כתיבתו ומהן אותן המטרות?

נדמה כי יצירת תוכן למטרות שיווקיות היא משימה קלה. מעלים כמה הגיגים והנה יצרנו תוכן.

בפועל יצירת תוכן מעולה, זו משימה הרבה יותר קשה.

עד לפני כמה שנים, שיווק באמצעות תוכן, היה מושג שמעטים הכירו. רף הכניסה לעולם היה נמוך ופשוט – כותבים כמה הגיגים, מעלים לרשת והנה יש לנו קמפיין שיווק באמצעות תוכן.

אבל בשנים האחרונות, כולם כולל כולם, מחברות ענק בין-לאומיות ועד לעסקים הקטנים אצלנו בשכונה, יודעים לומר כי שיווק באמצעות תוכן, הוא "הדבר", וכמות התוכן המתפרסת הרשת, גדלה באלפי אחוזים.

.

כמות התוכן גדלה, אחוזי ההמרה – לא

מסתבר כי למרות הגידול המאסיבי בכמויות התוכן ובתדירות השימוש בתוכן כיסוד שיווקי, אחוזי ההמרה (ביצוע הפעולה אותה רוצה מפרסם התוכן שהקורא-הגולש יבצע לאחר הקריאה) לא גדלו בהתאם.

.

למה?

כי יצירת תוכן היא לכאורה דבר קל ופשוט. אבל יצירת תוכן מעולה היא משימה קשה!

.

אז אם אתם רוצים לייצר תנועה ולהביא להמרות מתוכן שיווקי, הקפידו לא לעשות את הטעויות הבעיות:

הכותרת – פשוט משעממת

הכותרת היא הדבר הראשון שאנשים רואים ומשכך היא המרכיב החשוב ביותר.

הכותרת צריכה לדבר ולחבר אותם באופן מיידי. אחרת הם פשוט יעברו הלאה.

כותרת טובה עונה לכללים הבאים:

  • יוצרת ומגדירה את ציפיות הקורא;
  • מעבירה לקורא את היתרון שיפיק מקריאת התוכן;
  • כוללת מילת מפתח, שמגדירה את התוכן;
  • מעבירה או יוצרת רגש שיגרום לגולש ללחוץ עליה;
  • מונה שש (6) מילים והיא בת 55 תווים.

.

התוכן – סתמי ושיגרתי

אתם מאוד רוצים שהתוכן שלכם יהיה אינפורמטיבי, או מעורר השראה, או חינוכי ואולי משעשע, אבל ראשית עליו להיות מעניין. הוא בטח לא יכול להיות משעמם.

תוכן לא נועד רק להציג עובדות מעניינות ככל שתהיינה.

הרי יש לכם דעה – תנו לה ביטוי. עשו שימוש בהומור. שלבו את עצמכם – את האישיות שלכם בטקסט.

.

קשה לחלוק

אפשרו לקוראים שלכם לחלוק את התוכן עם חבריהם.

הוסיפו לחצני מדיה חברתית, על-מנת להקל על השיתוף.

.

אתם לא מקדמים את התוכן

על-מנת לקדם – "לדחוף" – אין די בקידום המאמר בערוץ אחד בלבד.

קדמו את המאמר שלכם, בכל הפלטפורמות הרלוונטיות – באתר, בדף הפייסבוק, בטוויטר, בדיוור, באמצעות מערך שותפים, ברשתות הקשר האישיות שלכם. אפשרויות לא חסר.

הגדילו לעשות ועשו שימוש ביכולות המיקוד שמציעה FACEBOOK על-מנת להגיע לקהלי היעד השיווקי שלכם.

.

אף אחד לא מכיר אתכם

תשכחו מהרעיון שאם יש לכם תוכן טוב הוא כבר יגיע ליעדו.

אם בעבר לתוכן טוב היה סיכוי לצוף ולהגיע לקוראים ואולי אפילו להפוך לוויראלי, כיום, בעומס התוכן הקיים, התוכן כבר לא צף, הוא טובע …

עסקים קטנים שאינם מותג מוכר ומוביל, יתקשו להתחרות בתוכן של מותגים מובילים ובטח שלא לבלוט לצידם.

ולכן על-מנת שהתוכן שלנו יעבוד עלינו להגדיל את הקהל שלנו – הקהל הראשון שנחשף לתוכן.

הגדלת הקהל נעשית באמצעות:

  • הצגת פרסומות GOOGLE;
  • רימרקטינג;
  • מודעות במדיה החברתית;
  • התחככות – השתתפות בכנסים ופגישות רישות עיסקי;
  • העברת הרצאות בכנסים ופגישות מקצועיות;
  • הגדילו את רשת הקשרים האישית שלכם – ברשת ומחוץ לה;
  • שתפו פעולה עם עסקים אחרים;
  • כיתבו תכנים ופרסו אותם באתרי אינטרנט ובלוגים משפיעים;
  • בנו קשרים עם התקשורת.

.

התוכן מכוער …

אתם מפרסמים את התוכן בדפי אינטרנט או עמודי פייסבוק מכוערים, נטולי אישיות ועיצוב, עמוסי מלל וטרחניים.

.

העימוד שלכם מעייף

התוכן שלכם הוא בלוק טקסט ארוך ומייגע.

שיברו את הטקסט לפסקאות קצרות – 2-3 משפטים לכל היותר, או עשו שימוש בסגנון הרשימה.

תנו כותרות משנה מושכות ומעניינות.

הדגישו קטעי טקסט מרכזיים בתוכן.

עשו שימוש בתמונות ובעזרים חזותיים.

.

מכירתי מדי

תוכן אשר נועד רק לקדם את העסק / המותג שלכם לא יעבוד. נהפוך הוא. הוא רק ירחיק אנשים מהמאמר הנוכחי ובכלל.

צרו תוכן שעוזר לקהל היעד שלכם. ספקו מידע, ידע. הקנו תובנות.

שאלו את עצמכם, האם מי שקרא את המאמר שלי לקח איתו משהו שיתרום ויסייע לו.

תזכרו, התוכן לא עוסק בכם, אלא בקהל שלכם.

.

לא יוצר תגובה רגשית

תגובה רגשית אינה רק חלק מהדרישות מהכותרת. גם התוכן צריך לגרום לקוראים להרגיש משהו.

מחקרים הוכיחו כי הסיבה העיקרית לשיתוף תוכן היא כי הוא הצליח להביא לתגובה רגשית שאנשים ביקשו לחלוק עם חבריהם.

הדבר נכון אף יותר לגבי קהלי יעד שמבוססים על נשים.

.

שפה עלובה

בתוכן שיווקי כל שגיאה קטנה יכולה להפוך קטע גדול של תוכן לחסר ערך.

טעויות דקדוק וכתיב הורסות את חוויית הקורא.

שימרו על סטנדרט גבוה של שפה, דקדוק וכתיב. אחרת תתפסו כלא-מקצועיים, תהרסו את המוניטין שלכם, תאבדו קוראים ולמעשה לקוחות.

.

היעדר אסטרטגיה

תוכן יכול להיות "הדבר", אבל תוכן שלא עומדת מאחוריו אסטרטגיה הוא כלום.

כאשר ניגשים לכתיבת תוכן, עליכם לדעת מיהו קורא היעד שלכם, מה אתם רוצים שהם יעשו לאחר שהם קראו את התוכן שלכם.

המטרות שלכם משתנות בהתאם לפילוח הקהל שאליו אתם מבקשים להגיע:

המחפשים

אלה המחפשים מידע. הם לא יודעים עליכם כלום, אינם מכירים אתכם והמידע הוא שהביא אותם אל התוכן שלכם.

מה אתם רוצים שהם יעשו אחרי שיקבלו ערך המידע שלכם?

יכנסו לאתר? יירשמו לרשימת התפוצה שלכם?

העוקבים

אנשים שכבר מכירים אתכם, אוהבים את התכנים שלכם והם עוקבים אחריכם, אם באמצעות השתייכות לרשימות התפוצה שלכם, LIKE בפייסבוק או מעקב בטוויטר.

מה אתם רוצים שהעוקבים יעשו לאחר שקראו את התוכן?

ראשית, שיישארו … אולי להמיר אותם מעוקבים ללקוחות.

המשתפים

אלה הם עוקבים פעילים בהפצת התוכן שלכם.

הלקוחות

אלה האנשים שכבר עשו איתכם עסקים.

.

מאחורי כל מאמר ותוכן שאתם יוצרים, צריכה לעמוד מטרה, הנוגעת לכל אחד מפלחי הקוראים הללו.

.

אסטרטגיית התוכן שלכם

אסטרטגיית התוכן, נועדה לשרת את המטרות העסקיות והשיווקיות שלכם.

כמו כל פעולה עסקית, יש לתכנן את הדברים, למדוד אותם (כמה קוראים קראו את המאמר, כמה ביצעו איזו פעולה), להסיק את המסקנות, להתאים ולטייב את פריט התוכן הבא.

.

.

כותבים תוכן שיכול לעניין בעלי עסקים?

נשמח לבחון אם התכנים שלכם מתאימים לנו.  צרו עימנו קשר:  thebiz@thebiz.co.il

.

מערכת TheBiz