ווידיאו - העשרה

כיצד תגדילו את רשימת התפוצה עם וובינרים

חדש בזירה - מאמרים משולבי ווידיאו!
במיניקורס זה, המשלב תוכן כתוב והרצאות ווידיאו, תלמדו כיצד ניתן להגדיל את רשימת התפוצה עם וובינרים גם אם אין לכם רשימת תפוצה. והפעם - מושגי יסוד והקמת תשתית לרשימת תפוצה.

אחד המיתוסים הגדולים של בעלי עסקים שרוצים לעשות וובינרים הוא – שלא ניתן לעשות וובינר אם אין להם רשימת תפוצה גדולה.

 

כבר בהתחלה אני רוצה לנפץ מיתוס זה, ובהמשך אראה לכם כיצד קורה בדיוק ההיפך הגמור:

בעזרת וובינרים ניתן להגדיל את רשימת התפוצה, גם אם מתחילים את הרשימה מאפס.

 

ולמי ששואל מה זה וובינר – וובינר (WEBINAR) היא מילה באנגלית המאחדת שתי מילים: סמינר (SEMINAR)ורשת (WEB).

כלומר – וובינר הוא סמינר הדרכה המועבר דרך רשת האינטרנט, כאשר הצופים יושבים בביתם.

 

כיצד מתחילים בבניית רשימת תפוצה

בעלי עסקים רבים חושבים שהם אינם יכולים לעשות וובינרים כאשר יש להם רשימת תפוצה קטנה או כשאין להם רשימת תפוצה כלל.

בסוף המיני קורס תדעו לא רק שמיתוס זה אינו נכון כלל, אלא תדעו גם:

   מה הבסיס לבניית רשימת תפוצה נכונה.

   כיצד אפשר להתחיל לעשות וובינרים גם בלי רשימת תפוצה

   ואיך וובינרים למעשה בונים לנו רשימת תפוצה גם מאפס.

ואני לא מדברת על "נוסחת קסמים" אלא על פעולות ברורות שעליכם לעשות.

 

מה הבעיה עם רשימת תפוצה קטנה?

למעשה זו בעייה של אגו, יותר מאשר זו בעייה שיווקית.

 

כשאנחנו כותבים לחברים ברשימה אימיילים שיווקיים או כשאנחנו מדברים אליהם בסרטון וידאו או בפוסט בפייסבוק – עלולה להיות לנו הרגשה שאנחנו מדברים "אל הקיר".

אנחנו אולי נרגיש "קטנים" כי מעט אנשים מכירים את הפעילות העסקית שלנו.

התחושה הלא נעימה הזו רק גוברת כשאנחנו מפרסמים שאנחנו עומדים לעלות בהדרכה בשידור חי – יש לנו חשש שלא יגיעו אנשים לשידור החי ונהיה שם לבד. בחושך…

ואז – נדמה לנו שאין הכרה במקצועיות שלנו, הביטחון שלנו מתערער.

אנחנו נזכרים שאמרו לנו שבלי "רשימה גדולה" העסק לא ימריא.

ואולי גם שאלו אותנו פעם "מה גודל הרשימה" והתשובה שלנו גרמה לצד השני להרים גבה…

בקיצור – האגו שלנו רוצה "רשימה גדולה". מכירים את זה?

 

אז עכשיו אני רוצה לשאול אתכם שאלה:

מה לדעתכם יותר טוב – רשימת תפוצה של 10,000 איש שלא ממש מתעניינת במוצר או בשירות שלכם, או,

רשימה של 100 איש, שמתעניינת, שמגיבה ושמגיעה לפעילויות שלכם?

 

אני רוצה לקוות שהתשובה שלכם הייתה כמו שלי – הרשימה הקטנה עדיפה.

עדיף שתהיה לכם רשימה של 100 איש שמתעניינים באמת במה שיש לכם להציע, מאשר רשימה של 10,000 איש שלא ממש "סגורים על עצמם" בתחום שלכם.

 

העיקרון שצריך להוביל אתכם הוא שאתם רוצים לאסוף סביבכם רשימת תפוצה שתכלול אנשים שהם כמה שיותר רלוונטיים, מתעניינים, מגיבים, משתפים ומשתתפים.

 

אז אחרי שראינו שבענייני רשימת התפוצה – הגודל לא קובע, אלא רק האיכות קובעת, השאלה "זזה" והיא מעכשיו:

 

איך יוצרים רשימת תפוצה איכותית?

רשימת תפוצה איכותית היא זו רשימה שתהיה רלוונטית, מתעניינת, מגיבה ומשתתפת.

 

אז בואו ונראה את השלבים:

 

מתנה

בשלב הראשון – מכינים מתנה שווה.

 

מה זו מתנה שווה?

זה משהו שאנשים בקהל הרלוונטי שלכם רוצים לדעת.

משהו שיכול לעזור להם במיידי.

וזה משהו שצריך להינתן בחינם.

 

מתנה = הרשמה

ואז מגיע השלב השני.

מכינים כלי שמאפשר הרשמה לקבלת המתנה, למשל – דף נחיתה עם טופס הרשמה.

 

דף נחיתה

דף נחיתה הוא דף, שנמצא באינטרנט, שעליו אנשים "נוחתים" אחרי שהם לחצו על קישור כלשהו.

דף נחיתה הוא כמו אתר קטן, אבל בלי כל הכפתורים והדפים שיש באתר, כי הוא עומד לבד ויש לו מטרה אחת בלבד: לגרום ללקוח להשאיר את הפרטים שלו בתמורה למשהו שהוא רוצה.

 

ואז… מתחילים לבנות רשימה.

 

בפרק הבא של המיני קורס אגלה לכם מהו קיצור הדרך האידיאלי לבניית רשימת תפוצה, אפילו מאפס.

כיצד בונים רשימת תפוצה מאפס וכיצד וובינר יכול לעזור לכם בזה.

 
חכו לפרקים הבאים ולסרטוני הווידיאו הבאים במיני קורס.
הירשמו לרשימת התפוצה של TheBiz ותקבלו אותם אליכם לתיבת הדואר הנכנס עם הניוזלטר
 

רוצים את המצגת שנילוות להדרכה זו?

מלאו את פרטיכם ואנו נשלח אליכם קישור להורדת המצגת שתישאר תמיד איתכם ואצלכם.

(כתובת המייל תשמש אותנו רק למשלוח המצגת והניוזלטרים שלנו ולא תועבר לאף גורם אחר)

 

מייל:

דיקלה מור - מנכ"ל עסקים טי.וי

תואר שני במדיניות ציבורית, אונ' ת"א מומחית במוצרי וידאו שיווקיים ובעריכת ראיונות עיסקיים
asakimtv@gmail.com
http://asakim.tv