העצמה וכלים ניהוליים

מיומנויות התקשורת שיגבירו את ההשפעה שלך

המינגלינג הוא כלי חשוב לקידום ושיווק העסק שלנו, אבל שיחות החולין הפכו צפויות ואפילו משעממות. מהם הדברים הקטנים שישנו את סגנון התקשורת שלכם ויביאו לכך שאנשים יהיו קשובים יותר לדברים שלכם, יזכרו אותם ואתכם.

לעיתים קרובות אנחנו שומעים בעלי ואנשי עסקים שאומרים לנו שהם מאסו בשיחות החולין הצפויות, המשעממות, חסרות ההתרגשות והניצוץ, אשר כביכול אמורות לשמש אותם ככלי למינגלינג ויצירת קשרים.

"אף אחד לא מקשיב לאף אחד". "השיחות פשוט משעממות וכולם משחקים את המשחק". "זה מדהים עד כמה כולם אומרים את אותם דברים חסרי משמעות". "כמה כבר אפשר לדבר על מזג האוויר ועל מה אמר ההוא להוא".

אלו הן רק חלק מהתגובות של אנשים על שיחות החולין האמורות לשמש בעלי העסקים בבואם ליצור קשר עם אנשים חדשים אותם הם פוגשים ויכולים להיות קשר עסקי פוטנציאלי.

 

תחושת התסכול גורמת לאנשים לוותר על ההתחככות בבעלי עסקים אחרים, בלקוחות פוטנציאליים או באנשים עימם ייצרו שיתופי-פעולה.

"בתוך כל המשחק הזה, אנחנו לא מצליחים להעביר את המסר שלנו ולהגיע לאנשים".

 

אבל, ישנן דרכים אחרות. דרכים שיאפשרו לכם להתבלט ואפילו להשפיע על אחרים.

 

אתם רוצים שאנשים יהיו קשובים לכם, שיגיבו למה שיש לכם לומר?

ובינינו – אתם רוצים!

 

אז עליכם לשנות את הרגלי התקשורת שלכם.

מילים הן עוצמה. מילים הן כוח. מילים הן מניע ומנוע.

מילים יוצרות רומנטיקה, בונות עסקים ומפילות ממלכות.

 

השתמשו במילים לתועלתכם ולטובת המטרות שלכם.

 

הנה דרכים בהם אתם יכולים להשפיע על החיים שלכם, על השומעים אתכם, והכול באמצעות הדברים והמילים הנכונים.

 

הימנעו מרטוריקה סטנדרטית

אל תענו על השאלה הבנאלית ביותר כמו "מה שלומך?" בתשובה שהשואל כבר שמע עשרות פעמים.

 

במקום זה, ספרו מה שבאמת קורה.

ספרו על מה קורה אצלכם בעסק. על החופשה האחרונה. על הספר האחרון שקראתם. על מאמן הכושר החדש שלכם.

ספרו על החיים שלכם.

ספרו האם הדברים שימחו אתכם, איתגרו אתכם ואפילו הכעיסו אתכם.

 

בן-שיחכם שאל – לא? וייתכן ששאל רק מתוך נימוס. אז מה?

ספרו. כל סיפור אמיתי יהיה מעניין יותר, מחבר יותר מכל תשובה בנאלית כמו: "בסדר", "סוחבים", "סבבה" וכו'.

 

עשו שימוש במילים שאנשים אינם רגילים לשמוע בתשובה לשאלה יומיומית שכזו.

"מאתגר", מהנה", וכן גם "מכעיס", "מתיש".

 

השימוש במילים "אחרות" יגרום לבן השיח שלכם לזכור את תשובתכם. לזכור אתכם.

היפכו את התשובה שלכם לשיח אנושי.

מרבית האנשים יעריכו ואף יכבשו בישירות, בכנות ובחוסר הבנאליות שלכם.

 

תנו ביטוי ועומק לדברים

"השירות היה יוצא-דופן", "הארוחה הייתה מדהימה".

תנו לשומעים לחוש עמכם את החוויה.

 

המשפט: "ההצגה הייתה חוויה מטלטלת", יגרום לשומע אתכם לרצות לשמוע עוד.

לשמוע עוד על ההצגה, אבל בעיקר לשמוע אתכם!

 

הוסיפו מילות העצמה

הוסיפו מילים כגון: "לחלוטין", "בהחלט" וכדומה מקום בו הן ראויות ומתאימות.

המילים הללו מגדילות ומעצימות את כוחם של הדברים שאנו אומרים.

 

"אני בהחלט ממליץ על הספר הזה."

מי יכול להתווכח עם החלטיות שכזו?

 

אימרו ובקשו את מה שאתם רוצים

הפחדים הכי גדולים של אנשים בתקשורת הוא החשש לומר את אשר על ליבם (אולי ייראו "חצופים") או לשאול את מה שמטריד אותם (אולי ייראו "טיפשים").

אם אנחנו לא נאמר את אשר אנו רוצים לומר, מישהו אחר יאמר דבר מה אחר והוא-הוא זה שיתפוס את מקומנו אצל השומעים.

 

יש לכם בקשה – בקשו.

במקרה הכי גרוע יאמרו לכם "לא". את זה כבר היה לכם עוד טרם התחילה השיחה …

 

הומור

"יש לי את השאלה הכי המטומטמת של היום …"

אין מי שלא יזקוף אוזניים באותו רגע. כולם ירצו לדעת מה היא השאלה הכי מטומטמת שישמעו היום.

 

זו שאלה שממיסה מחסומים ומגננות.

ההומור שבה. ההומור העצמי שבה – דבר שאנשים מאוד יודעים להעריך ולחבב, שהרי כולנו בבסיסנו, קצת גמלונים, מגמגמים ולעיתים יש לנו שאלות פשוט מטומטמות …

שאלה שכזו, מקרבת אנשים. הופכת את השואל לאחד האדם.

 

שאלה הנשאלת בהומור אומרת לבני-שיחכם כי אפשר להירגע, להסיר מגננות.

הומור יוצר נוחות ונינוחות.

 

היו אחרים

אינכם רוצים להיות כמו כולם.

אומנם זה נוח וקל. לא דורש התעמקות. עצלנות כבר אמרנו …???

 

אבל, אינכם רוצים להיות כמו כולם, ללכת לאיבוד במונוטוניות המשעממת של שיחות החולין ולומר את מה שכולם אומרים ומצפים.

אתם רוצים שישימו לב למה שאתם אומרים. אתם רוצים להשפיע על אחרים, לעורר עניין ולהביא את השומעים לחשוב, להתייחס ולהגיב למה שיש לכם לומר.

שנו את הרגלי התקשורת שלכם. זה רק יכול להועיל.

 

מערכת TheBiz