סיפורו של ספר

מתשוקה להצלחה

לחשוב ללא גבולות, לעבוד למען תכלית, לחיות מתוך תשוקה
ספרו של דניאל לובצקי, מייסד ומנכ"ל KIND

איש החזון והמנכ״ל של חברת חטיפי הבריאות KIND (קיינד) מגיש מדריך רב השראה להצלחה בעסקים, בחיים ובמשימה החשובה מכול – בניית עולם רחום יותר.

בספרו מתשוקה להצלחה משתף אותנו לובצקי בעקרונות המהפכניים שעיצבו את המודל העסקי של קיינד והובילו להצלחתה, ומגיש מבט אישי מאוד על המשמעות של להיות חלוץ של יזמות חברתית.

החזון

כשדניאל לובצקי הקים את "קיינד חטיפי בריאות" (http://www.kindsnacks.com/) ב- 2004, הוא ביקש לקרוא תיגר על הדעה הרווחת שחטיפים אינם יכולים להיות גם טעימים וגם בריאים, גם נגישים וגם טבעיים.

עשר שנים לאחר מכן, כוחה המהפכני של הפילוסופיה של החברה, הדוגלת ב-״גם-וגם״ (להלן), הביאה את החברה לשיאים מדהימים של הישגים – "קיינד" הייתה ליצרנית החטיפים הבריאים בעלת הצמיחה המהירה ביותר בארצות הברית.

האדם

לובצקי, שקיבל את השראתו מאביו, ששרד את השואה בזכות טוב לבם של זרים, התחיל את הקריירה שלו במכירות מדלת-לדלת של ממרח עגבניות מיובשות בשמש, שיוצר בשיתוף פעולה של ערבים ויהודים במזרח התיכון למוד המלחמות.

למרות הכישלונות בראשית הדרך הוא לא איבד את אמונתו בחזונו לעסק ״לא-רק-למטרות-רווח״ – עסק שמוכר מוצרים מצוינים וגם עוזר להפוך את העולם למקום טוב יותר.

בד בבד, תנועת קיינד – הייעוד החברתי של החברה להפוך את העולם לטוב קצת יותר – חוללה יותר ממיליון מעשים טובים ברחבי העולם.

בזכות פעילותו זכה ‏לובצקי בפרסים רבים ובהוקרה על פועלו ההומניטרי ואף צוין לשבח על-ידי ביזנסוויק, טיים מגזין ‏שהכתיר אותו כאחד מ-25 "חלוצי האחריות החברתית" בארצות הברית.‏

גם וגם

בעוד חברות אחרות מניחות לנסיבות לאלץ אותן לבחור בין שתי האפשרויות המנוגדות לכאורה, האנשים בקיינד אומרים ״גם-וגם״.

בבסיסו, הרעיון הזה קורא תיגר על הנחות ועל פשרות כוזבות. הוא קורא לא להתפשר על פחות ולהיות מוכנים לקחת סיכונים, בדרך כלל פיננסיים.

הוא קורא ללמוד לחשוב ללא גבולות ובאופן ביקורתי, ולבחור במה שבמבט ראשון נראה כמו דרך קשה יותר כדי לקבל תמורה רבה יותר בעתיד.

בנייתו של עסק מצליח

לובצקי משתמש באנקדוטות מאלפות מהקריירה שלו, מציין כמה כישלונות עבר באמצעות הלקחים שהפיק מהן, ובעזרתם פורש את עיקרי אמונתו לבניית עסק מצליח ומיזם חברתי משגשג.

הוא בוחן את ערך הנאמנות למותג, מדגיש את חשיבותן של השקיפות והתקשורת במקום העבודה, ומסביר מדוע כוונות טובות לבדן אינן מוכרות מוצרים.

הספר

מתשוקה להצלחה הוא ספר מרתק ומלא השראה, המראה כיצד עוצמתו של ״גם-וגם״ חוללה פלאים בחברה אחת – ועשויה להעצים את הדור הבא של יזמים חברתיים, לשפר את שורת הרווח שלהם וגם לשנות את העולם.

מתשוקה להצלחה מגולל את הדרכים שבהן פיתח לובצקי את המודל הייחודי של שילוב מטרות ‏חברתיות עם כוחות שוק בני קיימא במודלים עסקיים המגשרים בין אנשים.

אריאנה הפינגטון, הנשיאה והעורכת בפועל של "הפינגטון פוסט מדיה גרופ" סיכמה את התרשמותה ‏מהספר במילים הבאות: "הספר איננו רק סיור מאחורי הקלעים של צמיחתה המסחררת של חברה. זהו ‏סיפור של יזם המאמין שניתן לבנות נצלחה על יסודות של אמפתיה ואכפתיות. דניאל לובצקי מעניק בכך ‏ליזמים מפת דרכים להצלחה הכוללת התלהבות ויעוד כאחד".‏

משפטים אלה ממצים את תוכנו של הספר ואת חזונו של המחבר.‏

.

מתשוקה להצלחה, בהוצאת מטר

.

מערכת TheBiz