שיווק

שיווק – עושים את זה הרבה יותר פשוט

בעולם תחרותי בו הלקוח הוא שקובע, האלמנט השיווקי הפך מכריע ובאותה מידה מרתיע.
שיווק אינו בהכרח דבר מסובך ליודעי דבר בלבד.

עולם העסקים בו אנו פועלים כיום הינו עולם תחרותי, "צפוף", בו רבים העסקים המתחרים על תשומת ‏ליבו וכיסו של הלקוח.

השוק הינו "שוק של לקוחות" – הלקוח הוא הקובע. הוא המכתיר מותגים או המרסק ‏מאמצי שיווק עילאיים.

והצרכן, הוא הפך מפונק ובררן, דעתן, תובעני ואף חסר נאמנות.

 

שיווק – הקטר שמושך את העסק

בעת שכזו, השיווק הופך להיות הקטר המוביל ומטווה את מדיניות והתנהלות העסק.

ואלו מכוונים לסיפוק ‏צרכיו ורצונותיו של הלקוח.

למעשה מערכי העסק והתנהלותו נגזרים מהאסטרטגיה והתוכנית השיווקית של ‏העסק.‏

 

השיווק – חוד החנית

השיווק – על צדדיו, פניו וגווניו, הינו חוד החנית בהתמודדות העסקית.

מאידך מעטים הם הגופים, בוודאי ‏שבקרב העסקים הבינוניים והקטנים, המקדישים לנושא את תשומת הלב הנדרשת.

ואנחנו לא מדברים על משלוח "שנה טובה, בראש השנה ו-"מזל טוב" ביום ההולדת, כעל שיווק …

 

שיווק – לא רק של תאגידים

שיווק נתפס כשייך ‏לעולם של "הגדולים", חלק מעובדה זו טמון בעובדה כי "שיווק" נתפס כמשהו מורכב, מלא מילים ‏‏"מפוצצות", ניתוחים שדורשים מחשבי-על, סקרים יקרים, פילוחים מהוקצעים ואסטרטגיות מוטות לכיוון זה ‏או אחר.

למעשה הניתוח השיווקי, העומד בבסיס כל תוכנית או אסטרטגיית שיווק, הינו תהליך מסודר ולוגי, הניתן ‏ליישום בידי כל עסק – יהיה גודלו אשר יהיה.

ובאם הוא ייעשה כראוי – מתחילתו עד סופו, תוך ‏התמודדות מעמיקה עם כל אותם נושאים הנדרשים לניתוח, אפיון והגדרה, הרי שהוא ישפר את יכולות ‏העסק להתמודד בשוק תחרותי שכזה, וזאת גם מבלי לגלוש לאותם מקומות "מורכבים ומסובכים".‏

 

"למה שאהיה לקוח שלכם?"

שאלה פשוטה (לכאורה), כגון: "למה שהצרכן יבחר לרכוש דווקא ממוצרינו/שירותינו?", תוביל כל עסק ‏לתהליך התמודדות והתבוננות, אשר תוצריו הינם חומרי הגלם הטובים ביותר לבניית אסטרטגיה שיווקית.

‏ההתמודדות עם השאלה תעודד את העסק לאפיין את עצמו שיווקית ולחתור לבדל את עצמו ממתחריו.

פן ‏מרכזי בהתמודדות עם השוק התחרותי, גלומה במציאת אותם תכנים עסקיים, אשר ייצרו בידול ברור ‏ומובחן, בין העסק למתחריו.

 

שיווק – בתכל'ס זה פשוט

רצוי ואפשר לפשט את בנייתה של תוכנית השיווק לאלמנטים ברורים לכל, להשתיתה על מספר שאלות ‏ונושאים המוצגים בשפה הנהירה לכל.

 

סבלנות

עם זאת יש לזכור כי שיווק הוא גם סבלנות. שיווק אינו (רק) פרסום.

‏גם אינו (רק) הדרך להגיע אל לקוחות פוטנציאליים.

שיווק אינו "זבנג וגמרנו".

שיווק הינו תהליך ארוך טווח, ‏הנדרש להתמדה וסבלנות – תוצאותיו נבחנות על פני תקופה של זמן.‏

שיווק הוא כמו דיאטה – קשה להתחיל, עוד יותר קשה להתמיד והתוצאות, מה לעשות, מתחילות להופיע ‏רק אחר מספר חודשים. אבל ההצלחה, הו כמה מתוקה ההצלחה!‏

מערכת TheBiz