שאלות תשובות

כאן תמצאו את כל השאלות אשר נשאלנו במהלך הזמן. תוכלו לעיין בכל השאלות ובתשובות להן, אחת אחרי השנייה, ותוכלו לעיין בהן על-פי התחומים בהם הם עוסקים וזאת על-ידי לחיצה על תגית הנושא המעניין אתכם.

אם עלתה שאלה או ברצונכם להעיר דבר-מה או לבקש את התייחסותינו לכל עניין שהתעורר אצלכם בעקבות העיון בשאלות ובתשובות, אנו תמיד לרשותכם: צרו קשר

יש לי שאלה

על-מנת לקבוע את מחיר המכירה של מוצר עליך לדעת ראשית מה הייתה העלות הכוללת של ייצור אותו מוצר.

בעלויות הכוללת יש לקחת בחשבון את העלויות הישירות שהושקעו במוצר: חומרים ועבודה.  על-כך יש להוסיף את ההוצאות העקיפות – כל אותן הוצאות שיש לעסק מעצם קיומו (שכר-דירה, ביטוח, הנהלת חשבונות, שיווק ופרסום, הוצאות בנק וכדומה), אותן מעמיסים על כל מוצר ומוצר באופן יחסי.  (תוכלי להעמיק בנושא במאמר:  תמחיר ותמחור).

לאחר שהגענו לסך העלויות עלינו להוסיף עליהן את הרווח שאנחנו מבקשים למוצר וקיבלנו את מחיר המכירה הרצוי, עליו כמובן יש להוסיף מע"מ וכך נקבל את המחיר לצרכן.

לפני שנצא ונכריז כי זה המחיר שלנו, נשווה את המחיר שקיבלנו למחיר המקובל בשוק לפריטים דומים.

אין כורח להשוות את המחיר למחיר השוק וההחלטה על-כך כרוכה גם בשאלת המיצוב שאת מבקשת לתת לעסק שלך, אבל מחיר השוק מהווה אינדיקציה ומדד ויכול להצביע על עלויות ייצור גבוהות וכדומה.

שיהיה לך בהצלחה עם העסק החדש.

קיימים מספר שיקולים אם לפעול במסגרת של חברה בע"מ או עוסק מורשה (ולעיתים עוסק פטור).  בין היתר יש שיקולים הלוקחים בחשבון את היקפי הפעילות או יותר נכון את שיעורי הרווח לפני מס, את אופי הפעילות וכן שיקולי תדמית – יש הרואים בפעילות במסגרת חברה כדבר "רציני" או יוקרתי יותר, אולם הדבר לא בהכרח נכון ויש תחומים בהם פעילות כעוסק מורשה אינה מעידה על פחות רצינות או ניסיון.  על-מנת להבין מהם שיעורי הרווח לפני מס הנכונים לגבייך, עליך להתייעץ עם רואה החשבון שלך וכן רצוי עם עו"ד.  שניהם יוכלו להסביר לך את מכלול המשמעויות – הכלכליות והמשפטיות הכרוכות בפעילות כך או אחרת.  יחד עם שאר השיקולים – תדמית עיסקית וכו', תוכלי לשקלל יחד ולקבל את החלטתך.

בעבר בעלי עסקים הדפיסו כרטיס ביקור וחילקו אותו בכל הזדמנות לכל מי שפגשו (אלה שהבינו את חשיבות הפעילות השיווקית).  כיום נהוג לומר שכרטיס הביקור שלנו הוא האתר שלנו.  אתר לעסק הינו דבר חשוב עם-זאת לא בהכרח החלופה היחידה.  יש עסקים שלא בהכרח חייבים אתר ויוכלו במקום להקים ולהשקיע בתחזוק דף עיסקי טוב בפייסבוק.  עם-זאת, אם יש לך את היכולת להקים אתר, לתחזק אותו ואף לקדם את חשיפתו, אתר הינו תמיד כלי שיווקי ראוי.  גם אם האתר שלך לא ידורג בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש הרלוונטיות ב-GOOGLE, הרי גם מי ששמך הגיע אליו ורוצה לבחון מי את, במה את מתמחה ומה עשית, יפנה דבר ראשון לחפש אותך ברשת.

ניהול תחזית תזרים המזומנים הינו דבר הכרחי בניהול עסק.  רצוי להבהיר כי אין מדובר בחובה המוטלת עלינו מטעם הרשויות או החוק.  זו חובה שעלינו כבעלי עסקים לאמץ לעצמנו.  ניהול תחזית המזומנים מאפשר לעסק לחזות את יתרות הכסף שלו בעתיד הקרוב, לצפות בעיות, אם כאלה עלולות להתרחש מבעוד מועד ולהיערך בהתאם (לבקש הלוואה מהבנק, להקדים גבייה, להזרים כסף לעסק ועוד).  הכסף הינו בסופו של דבר החמצן של העסק ובלעדיו גם העסק הטוב ביותר ייתקל בקשיים עד-כדי קריסה.  תכנון וידיעת הצפוי מבחינת הכספים בעסק הינה קריטית להישרדותו וגם צמיחתו של כל עסק.

כדאיות ויעילות הפרסום בפייסבוק, כמו בכל ערוץ אחר, תלויה במספר גורמים כגון: קהל היעד, אופי העסק ותקציב השיווק / הפרסום העומד לרשות העסק.  ככל שקהל היעד שלך אכן נמצא בפייסבוק כך הכדאיות של הפרסום בפייסבוק עולה.  אם כבר אפיינת את קהל היעד של העסק שלך וניתן להבין שקהל זה אכן ניתן לפילוח והגדרה (לדוגמא: בני 35-50, המתעניינים בכושר גופני) הרי שניתן יהיה לאפיין מודעת פייסבוק שתדע "למצוא" את הקהל הייעודי הזה.  כמובן שלמודעה טובה ככל שתהיה נדרש שמאחוריה יהיה דף נחיתה או אתר ראוי שיאפשר לקבל מהגולש את פרטי הקשר שלו – לייצר ליד.

תגיות